Jak najít zaměření blogováním?

11:41:00


Začátky bez záměru blogu, můžou vést k 

Při zakládání blogu a vymýšlení názvu, jsem vlastně ani neměla tušení, o čem budu psát. Na blog jsem občas vložila nějaký článek a jinak nehnutě ležel na internetu. Možná také proto, že jsem neviděla důvod mého dlouhodobějšího psaní.

Proto jsem se rozhodla zavést pro sebe jakýsi blogovací režim. Tohle může navést i Tebe, pokud začínáš s blogem, ať už úplně od začátku nebo chceš vnést systém do svého internetového blogování. 

Úplně v první fázi bysme měli vědět o čem psát. Proč blog zakládat? Jaký bude účel našeho blogu? Co když nevíme jak to zjistit? 😅 Proto v tomhle článku chci řešit:

nalezení záměru blogu.

Důvod proč psát blog bychom měli mít svůj osobní, to kvůli udržení se v internetovém blogovacím režimu. Pokud chceme mít blog čitelný, měli bychom se dívat i na návštěvníky. 

V začátcích je možné, že zabrousíme do témat, která jsou nám blízká pouze na určitá období. Ve výsledku by blog měl odrážet nějaké hlavní téma, o kterém celý blog je. Proč? 
Kvůli online image, kvůli celkovému vizuálnímu vjemu a nastavení "blueprintingu". Blueprinting na internetu je něco jako ukazování se před lidmi stále dokola, ale v tom stejném světle. Účel blueprintingu je, aby si nás lidé pamatovali a spojili s nějakým zaměřením.

Proto je dobré nepsat o všem, ale mít jasný záměr blogu. Není to jen kvůli strategii, ale hlavně kvůli lidem. Návštěvníci budou mít jasno v tom, kam jít pro informaci, například pokud píšeme ohledně výroby rostlinných mýdel. 💗

Jak najít zaměření blogováním?

Najdi si svůj osobní důvod psaní blogu a zkus začít psát o Tvém momentálně nejbližším tématu. Já jsem napsala během několika let pouze pár článků. Neměla jsem ve svém blogu žádný režim. Hodně jsem četla a vzdělávala se, psala jsem spíš pro sebe a zapomněla sdílet. Proto se rozepiš, soustřeď se na režim svého psaní a zlepšuj se v psaní. 

TIP:
Pro snadnější uchopení blogu si vezmi tužku a papír a napiš spoustu témat.
Nemusíš na tyhle náměty vymýšlet články, ale jde o to, jak moc se dokážeš dívat na určité téma. Nyní vše projdi a podívej se, o čem by Tvůj blog mohl být?

Další krok bude o psaní a uvedení blogu do akce:
Snaž se psát často. Úkol si dej například 3 články na týden. Cíl může být 50 článků. 
Poté se podívej zpět a zkus natónovat svůj záměr. 

Co myslím natónováním záměru? 
Tím myslím způsob prezentování. Jde o design jaký máš, ale i styl psaní. 
Ke komu mluvíš? O čem si hodně psal/a? Jak zabalíš Tvých 50 článků? Jak chceš být vidět?

Nyní zkus zjistit svůj pevný záměr, účel Tvého psaní. O čem Tvůj blog doopravdy je?

Jaký je můj cíl?

Můj cíl je tedy jasný, mít v začátku 50 článků na blogu, a to co možná nejdřív. V prvu si vytvořím šablonu, podle které se budu řídit a kterou naleznete u mě na fler shopu.

Co teď?
Utíkejte na můj fler pro šablonu, pokud chcete mít organizovaný blog. A jinak běžte určitě psát. 👍

šablona pro rozvržení blogování na týden od fishmys










Možná se Ti bude líbit

0 komentářů

Děkuji za každý komentář. Budu ráda hlavně za pozitivní komentáře.
Jaké máte vy zkušenosti? Vyjádřete se k tématu. Díky moc :))

Najdeme se na Facebooku